Wednesday, January 06, 2010

AMARAH SEBAGAI TEMAN

Ini bukanlah full review album kombo Dato' Siti Nurhaliza & Kris Dayanti okay. Tetapi cukuplah aku katakan yg persembahan kesuluruhan dua diva tersohor ini sangat terbaik. Diulang ya.., SANGAT TERBAIK.

Walaubagaimanapun, hanya ada enam lagu duet Siti dan Kris manakala selebihnya minus one. Mungkin ini satu percubaan, tetapi aku dapat rasakan kolaborasi ini bakal melahirkan lagi kerjasama erat di masa akan datang.

Jujurnya, aku bukanlah die-hard fan Siti mahupun Kris. Tetapi aku, dari jutaan peminat Siti yg sgt kagum ngan vokal beliau yg hampir keseluruhan lagu yg dinyanyikannya begitu jelas sebutannya pada setiap baris lirik tanpa perlu menyemak in-lay kulit album;). Sebab tu kot, setiap kali musim AIM, Siti pasti meraih "Persembahan Vokal Terbaik Album", kan?

Dari enam lagu, aku sgt menyukai Sebagai Teman (ada sikit unsur2 Cinta (duet Melly ngan KD) dan Amarah yg jelas dipengaruhi unsur feminisme pada bait2 liriknya. Lagu2 lain cam Jika Kau Tak Datang, Tanpamu dan Hanya Dia bagi aku biasa2 je. Errr..biasa2 Siti ngn Kris la. Biasa yg tetap terbaik. Manakala Dalam Diamku ada sikit pengaruh satu muzik orkestera terkenal pada openningnya. Kau dengar pon kau dah tau;)

NotaKakiFaizal---)Film "Hanyut" @ "Finding Nina" akan menggunakan khidmat Chris Vance (aktor siri Prison Break season 3), Alex Komang selain El Manik. U Wei juga dikatakan berminat menggunakan khidmat Maya Karin utk watak utama, Nina (click SINI utk tgk video auditionnya)

14 comments:

Mr.Homosapiensz said...

saje jer nk tinggl komen walaupn mal bkn ler peminat setia KD n siti nurhalija....huhu

FaizalSulaiman said...

Mr.Homosapiensz----)tkpe mal.tahniah ye boleh earninigs dr nuff;)

Primadona69 said...

wahh...
ada minus one ker album tu?
keless...
leh ar beli...
pastu berlatih menyanyi dgn minus one tu...
ujibakat af pun x lama lg..
hahahahaha

mr.syazwan said...

SEMUA LAGU CTKD BEST...

MMG FUUUUYOOOOO album ini...

TANPAMU antara yg den minati sekali

heheheheh

Sly Nolan said...

adoi~ minat siti xnak ngaku pulak~

Tunjuk Bintang said...

emph.. biasa2 jerk..

FaizalSulaiman said...

Primadona69---)ha'a ada.ko leh karaoke dlm bilik air dulu la ye;p

FaizalSulaiman said...

mr.syazwan---)cayalah wan!!!!! hihihihihihihihihihihi

FaizalSulaiman said...

Sly Nolan -----)soklan pertama aku. mana ko pegi?hahahahahaha


err..aku minat sikit je beliau.lalala

FaizalSulaiman said...

Tunjuk Bintang---)hihi

'AQILAH said...

dah lama tak layan lagu...heee siti n kd memang best !

FaizalSulaiman said...

'AQILAH ---)cayalah qilah;)

Frodo Baggins said...

minat tok Ti ke?
Suara beliau xleh lawan dowh
satu dlm juta2 lemon'
KD ~ Janda meletops

x pnh lagi dgr lagu duet drg ni

>>____<<

FaizalSulaiman said...

Frodo Baggins----)ko cari ikot internet la mudah cket.cepat dan pantas,hahahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The views of the writer are his own, and do not in any way reflect the views on other sites affiliated with this site, the staff involved with the site, or any other members of this site. It is your OWN RISK by reading all the entries. Please noted that all works inclusive short story and online novel in this site are written by the writer. You may share all the articles, but you've must consult with the writer.
Any inquiries, feel free to email the writer on faizalsulaiman85@gmail.com
ALL RIGHTS RESERVED

My other site: TUMBLR